Aurinkovoimalamme ei ole todellakaan mikään perinteinen hälytyskeskus, SOLin asiakkuus- ja kehitysjohtaja Lauri Leppä (vas.) ja Pasi Perkiömäki toteavat.

SOL

Aurinkovoimala palvelee 24/7

Hämeenlinnassa sijaitsevaan 24/7 palvelevaan Aurinkovoimalaan voivat ottaa yhteyttä kaikki SOLin asiakkaat oli kysymys sitten henkilöstö-, siivous-, kiinteistö-, toimitila-, pesula- tai vartiointipalveluista.

– Aurinkovoimalamme ei ole todellakaan mikään perinteinen hälytyskeskus, SOLin asiakkuus- ja kehitysjohtaja Lauri Leppä sanoo.

– Moniosaajat ovat perehtyneet kaikkiin palveluihimme ja lisäksi kaikilla heillä on tietenkin työssä tarvittava vartijan koulutus.

Aiemmin osa SOLin yli 200 palveluesimiehestä on vastannut itse kohteidensa yhteydenpidosta.

– Nyt asiakkaan yhteydenotot voidaan ohjata suoraan Aurinkovoimalaan. Ja pystymme hyvin nopealla toimitusajalla reagoimaan asiakkaalta tulleisiin lisätyöpyyntöihin ja uusiin tilauksiin sekä ratkaisemaan muita yllättäviä tilanteita, puhuttiin sitten vesivahingosta kiinteistössä tai työntekijän tilaamisesta seuraavalle aamulle henkilöstöpalveluista.

Pystymme reagoimaan hyvin nopeasti asiakkaiden yhteydenottoihin.

– Jokaisesta asiakkaan yhteydenotosta jää tuotannonohjausjärjestelmäämme myös merkintä, jolloin tapahtumia voidaan arvioida jälkikäteen ja toimintaa tarvittaessa kehittää edelleen.

Kameravalvonta räätälöidään aina asiakkaalle.

– Kameravalvonnalla päästään kokoaikaisuuteen, mikä piirivartioinnilla ei koskaan ole mahdollista. Se mahdollistaa myös turhien hälytysten tunnistamisen kohteessa käymättä.

Aurinkovoimalassa hoidetaan myös talotekniikan etävalvontaa ja –käyttöä sekä energiaseurantatulosten analysointia toimenpide-ehdotuksineen.

– Etäkäytön etu on vikojen ja puutteiden havaitseminen välittömästi sekä kiinteistöautomatiikan optimointi, jonka avulla asiakas voi saavuttaa pienilläkin toimenpiteillä tehokkuutta ja säästöjä esimerkiksi energiankulutuksessa.

Moniosaaja tuntee kaikki palvelut

Palveluohjaaja Vilma Järvenpää pitää vaihtelevasta ja monipuolisesta työstään.

Aurinkovoimalan moniosaaja Vilma Järvenpää hallitsee niin kiinteistö-, henkilöstö-, toimitila- kuin turvapalvelutkin. Vartijan pätevyyden lisäksi hän on suorittanut ammattikorkeakoulussa toimitilapuolen restonomin tutkinnon.

– Lisäksi olen saanut muuta perehdytystä. Toimin palveluohjaajana, ja työni käsittää erilaisia asiakaskohtaamisia, puhelimitse ja sähköpostitse, koskien kaikkia SOLin tarjoamia palveluja. Hoidan myös hälytyskeskustehtäviä ja työtehtävien kiireellisyyden määrittämistä.

– Tämä on vuorotyötä, ja työajankohta vaikuttaa aika paljon työtehtävien sisältöön ja koskaan ei voi tietää millaisia kuvioita työvuoro tuo tullessaan.

Jaa juttu

Sol.fi   |   Kuntasolisti.fi
SOL Palvelut 2018